ג'יפ

מציג 6 דגמים

סקירה קצרה לג'יפ

JEEP  חברת ג'יפ

בשפה העברית, המילה ג'יפ מתייחסת לכל רכב שטח, SUV וקרוסאובר. אבל למעשה מקור השם ג'יפ טמון בוויליס המקורי אשר הוצג ב-1941. בהמשך נוסדה גרסה אזרחית של החברה וזו נמכרה במהלך השנים לכמה חברות שונות. בשנת 1963 הפך הג'יפ לחלק משם המותג, קייזר ג'יפ ובשנת 1970 הפכה המילה ג'יפ לשם המותג באופן מלא. בשנת 1987 נרכשה חברת ג'יפ על ידי קרייזלר ובהמשך הפכה החברה לחלק מקבוצת דיימלר וזאת עד לשנת 2007. בשנת 2009 קמה קבוצת פיאט קרייזלר שכללה בין היתר את ג'יפ ובעת זו הפכה לפיאט קרייזלר אוטומוביל בשנת 2014. יש לציין שג'יפ לא אחראית רק לרכב השטח הראשון שקיבל הכרה ככזה אלא גם לדגמים מוקדמים של רכבי שטח. הג'יפ משרת את צה"ל נאמנה ובנוסף לשימוש זה ולגרסאות הסופה המבוססות על הרנגלר המוכר, היום מייצרת ג'יפ גם דגמי פנאי כאשר אלו מבוססים על מכלולים של פיאט.  

ג'יפ רנגלר

בשנת 2017 נחשף הדור הרביעי במספר של ג'יפ רנגלר כאשר זה מהווה את הדור האחד עשר של הג'יפ המקורי משנת 1941. הדגם החדש דומה בעיצובו החיצוני ובמבנה שלו לדגמים הקודמים ויחד עם זאת מדובר בדגש הנחשב לחדש לחלוטין. המרכב הפך ארוך וגבוה יותר, בסיס הגלגלים ארוך יותר ועוד. ניתן להשיג את רנגלר ברחבי העולם עם מבחר רחב של מנועים כאשר ההיצע מתחיל ממנועי 2.2 ליטר דיזל עד למנועים בעלי נפח של 3.6 ליטר בנזין אטמוספרי עם תיבת שישה הילוכים ידנית או פלנטרית שמונה הילוכים. בארץ תוכלו להשיג את הרנגלר החדש עם מנוע 2.0 ליטר טורבו בנזין, עם תיבה פלנטרית וגם עם הנעה כפולה לכביש. מתאפשרת בחירה להוסיף מערכות בטיחות מתקדמות בתוספת תשלום אך יש לציין שדירוג הבטיחות של הרנגלר הינו נמוך כאשר עם מערכות הבטיחות מדובר על כשני כוכבים ובלעדיהן כוכב אחד בלבד. הכניסה אל הרכב נחשבת ללא נוחה והשימוש בכללי קצת מסורבלת. חסר מרחב קדמי, המושב של הנהג לא מוצלח במיוחד. יחד עם זאת, איכות הגימור ברכב שופרה במידה ניכרת אל מול הדגם היוצא.  

ג'יפ קומפאס

בשנת 2006 הוצג לראשונה הג'יפ קומפאס כאשר זה היה דגם הפנאי הקומפקטי הראשון של חברת ג'יפ ובעת זו פנו החברה אל קהל יעד נוסף על פני חובבי השטח. הדור השני של הקומפאס הוצג בשנת 2016 כאשר זה תוכנן להתחרות ברכבי אודיב.מ.וו ועוד. ניתן להשיג את הג'יפ קומפאס עם שתי הנעות בלבד: 1.3 ליטר טורבו בנזין ו-4Xe ההיברידית. מנוע הבנזין משודך לתיבה אוטומטית כפולת מצמדים עם 6 הילוכים. ההנעה מועברת לגלגלים הקדמיים וההספק נעמד על 150 כ"ס.  

ג'יפ גלדיאטור

המשקל העצמי של גלדיאטור הוא 2.2 טון, האורך הכולל הוא 5 וחצי מטרים והוא בגובה 1.90 מ'. הארגז פתוח והוא באורך מטר וחצי על 1.4 מ'. בחזית ניתן לבחור מ-2 מנועים עיקריים: אקו-דיזל ופנטאסטאר. שניהם בתצורת V6. מנוע הפנטאסטאר החדש עשוי כולו מאלומיניום, הנפח שלו עומד על 3,600 סמ"ק וההספק המרבי הינו 280 כ"ס. המנוע מחובר דרך תיבת הילוכים אוטומטית בעלת 8 מהירויות לכל ארבעת הגלגלים. כמו ג'יפ רנגלר, גם הגלדיאטור בנוי על שלדת סולם ורוכב על סרנים חיים כדי לאפשר את ביצועי השטח הטובים בעולם. זה בתמורה לאיכות הנסיעה בכביש שמרגישה כמו ברכב מסחרי. הגלדיאטור מצויד כסטנדרט עם נעילת דיפרנציאל קדמי ואחורי, הילוך כוח, מוט מייצב קדמי עם מנגנון ניתוק חשמלי, צמיגי שטח ומיגון בתחתית הרכב.  

ג'יפ וגוניר

הוגוניר החדש זה הדבר הקרוב ביותר למשאית ש-SUV יכול להיות. המשקל הכולל שלו עולה על 3.5 טון, מתחת למכסה המנוע יש V8 אטמוספרי המפיק 392 כ"ס והמרווח הפנימי מספיק ל-7 נוסעים בתוך סביבה יוקרתית כמו בספינת פאר. וגוניר עבר "ג'יפ-זציה" מלאה ולרשות הנהג מערכות לסיוע בנהיגת שטח, הנעה לכל ארבעת הגלגלים והילוכי כוח. כמו כן רשימת האבזור ברכב ארוכה מאוד והיא מתייחסת לכל שבעת הנוסעים עם מסך לשליטה באקלים ליושבים מאחור, מסך לכל נוסע לשליטה במולטימדיה, שפע של שקעי USB, מערכת סאונד בעלת 23 רמקולים ועוד.

מאמרים על דגמי ג'יפ