צ'רי אריזו 8: פלאג אין לחברות הליסינג

צ'רי אריזו 8

יבואנית צ'רי לישראל מתחילה לשווק משפחתית גדולה שתתחרה בקטגוריה מול סקודה אוקטביה פלאג-אין במחיר אטרקטיבי מאוד – החל מ-174 אלף שקלים. שמו של הדגם הוא צ'רי אריזו 8 והוא הראשון משורה של רכבי פלאג-אין שמתוכננים להגיע אלינו מבית צ'רי כמו הטיגו 8 פרו.

צ'רי אריזו 8
קרדיט: CARSbyML

פלאג-אין מבית צ'רי

כעת, עם עליית המס והמחיר של רכבים חשמליים משנת 2025, יבואנים רבים מתחילים לייבא רכבי פלאג אין שהפכו לאטרקטיביים יותר במחיר ובהנעה המשלבת את הטוב מכל העולמות ומתאימה לנהגים רבים יותר בישראל. צ'רי אריזו 8 הוא סדאן מנהלים בממדים גדולים מהקטגוריה המשפחתית. אורך כולל 4.76 מטר, רוחב 1.82 מטר, גובה 1.49 מטר ובסיס גלגלים של 2.77 מטר (7 ס"מ יותר מבסיס הגלגלים של טויוטה קורולה סדאן). נפח תא המטען מציע קיבולת של 402 ליטרים וזה קטן יותר ממה שמציעות יונדאי אלנטרה, אוקטביה וקורולה.

צ'רי אריזו 8
קרדיט: CARSbyML

מנוע וביצועים

המנוע של צ'רי אריזו 8 הוא מהדור השלישי בסדרת הפלאג-אין של החברה הסינית. הוא משלב מנוע בנזין בנפח 1.5 ליטר מוגדש טורבו יחד עם מנוע חשמלי. מייצרים הספק מרבי של 347 כוח סוס ו-53.5 קג"מ. ההנעה שלו היא קדמית והיא מועברת דרך תיבת הילוכים מתקדמת בעלת 3 הילוכים. למרות הספק המנוע המטורף, הביצועים די סבירים כאשר תאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש אורכת 7.8 שניות והמהירות המרבית היא 285 קמ"ש. הביצועים טובים, אך לא מרשימים בגלל משקל עצמי של 1.8 טון.

צ'רי אריזו 8
קרדיט: CARSbyML

צריכת דלק

מה שחשוב באמת בצ'רי אריזו 8 אלה לא הביצועים אלא צריכת הדלקת. לפי היצרנית, במצב הנעה היברידי בלבד מתקבל נתון צריכת דלק של 18.8 ק"מ לליטר ועל חשמל בלבד הרכב יכול לנוע עד 105 ק"מ. צריכת הדלק התיאורטית שמתקבלת היא 142 ק"מ לליטר כאשר הסוללה טעונה במלואה. הספק טעינה מהירה עומד על 40 קילוואט – הממוצע המקובל.

צ'רי אריזו 8
קרדיט: CARSbyML

שתי רמות גימור מאובזרות

צ'רי אריזו 8 משווקת ב-2 רמות גימור. הראשונה היא קומפורט בעלת מסך מולטימדיה בגודל 12.3 אינץ' תומך בקישוריות טלפונים ניידים, מפתח חכם עם פתיחה מרחוק של תא המטען, חיבור V2L לחיבור מכשירים חשמליים חיצוניים, בקרת אקלים מפוצלת ל-2 אזורים, מושבים קדמיים בכוונון חשמלי, מושב נהג עם אוורור וחימום פנימי ועוד. רמת הגימור השנייה, נובל, מוסיפה מערכת שמע יוקרתית בעלת 12 רמקולים, משטח טעינה לטלפון הנייד, זיכרונות למושב הנהג, אוורור וחימום למושב הנוסע, חימום למושבים האחוריים, חלון בגג נפתח חשמלית ועוד.

צ'רי אריזו 8
קרדיט: CARSbyML

בטיחות

צ'רי אריזו 8 מכילה חבילה בטיחותית נרחבת אך עוד לא נבחנה במבחן הריסוק האירופי. בין שתי רמות הגימור יש גם הבדל באבזור הבטיחותי כאשר לגרסה הבסיסית יש 6 כריות אוויר לעומת 10 ברמת גימור נובל. מעבר לכך, לשתיהן יש בלימת חירום אוטונומית, התרעה על תנועה חוצה מאחור בעת יציאה ברוורס מחניה, זיהוי תמרורים ובקרת שיוט אדפטיבית העוברת בין נתיבים באופן אוטונומי בהפעלת האיתות.

צ'רי אריזו 8
קרדיט: CARSbyML

מחיר צ'רי אריזו 8 מול המתחרות

כרגע, צ'רי אריזו 8 זאת המשפחתית פלאג אין, במחיר נמוך מ-180 אלף שקלים היחידה שנמכרת בישראל. בעקבות עליות המחירים הדרסטיות בשנים האחרונות, מחיר ממוצע לרכב משפחתי היברידי או טורבו בנזין, נע סביב ה-160 אלף שקלים. יונדאי אלנטרה היברידית למשל מתחילה ב-170 אלף שקלים. מרבית הרכבים האלו אינם מיועדים לשוק הפרטי והם משתלטים בקלות על ציי רכב, סוכנויות ליסינג וחברות השכרה. לכן, במחיר שמתחיל ב-174 אלף שקלים, לדגם 2025, צ'רי אריזו 8 מציעה משהו שאין לאחרות והיא בהחלט יכולה להיות פופולארית מאוד בהמון חברות כרכב עבודה.

צ'רי אריזו 8
קרדיט: CARSbyML

האם היא מומלצת ללקוחות פרטיים?

צ'רי אריזו 8 נמכרת ב-2 רמות גימור, הראשונה, מיועדת לציי רכב וליסינג, והשנייה, רמת גימור נובל, מיועדת ללקוחות פרטיים. הפער במחיר מאוד נמוך ולכן אין סיבה ללקוח לבחור בגרסה הבסיסית. אבל, הכדאיות לקנות אותה נובעת מהרבה סיבות, מאוד משמעותיות:

חיסכון בדלק

היא מציעה חיסכון משמעותי בדלק בזכות מערכת פלאג-אין המשלבת מנוע בנזין ומנוע חשמלי. במצב היברידי בלבד, הרכב מציע צריכת דלק מרשימה של 18.8 ק"מ לליטר. בנוסף, כאשר הסוללה מלאה, הצ'רי אריזו 8 יכולה להגיע לצריכת דלק תיאורטית של 142 ק"מ לליטר.

טווח נסיעה חשמלי

אריזו 8 מציעה טווח נסיעה של עד 105 ק"מ על חשמל בלבד, מה שמספק פתרון אידיאלי לנסיעות יומיומיות בעיר ללא צורך בשימוש במנוע הבנזין. זה הופך את הרכב לאטרקטיבי במיוחד למי שמחפש פתרון ירוק ויעיל לנסיעות קצרות.

אבזור

צ'רי אריזו 8 מציעה שתי רמות גימור מאובזרות היטב. רמת הגימור קומפורט כוללת מסך מולטימדיה בגודל 12.3 אינץ', מושבים קדמיים בכוונון חשמלי עם חימום ואוורור, ומפתח חכם. רמת הגימור נובל מוסיפה מערכות שמע יוקרתיות, משטח טעינה לטלפון הנייד, וזיכרונות למושב הנהג, מה שהופך את הרכב לנוח ומפנק.

בטיחות

אריזו 8 החדשה מציעה חבילת בטיחות מתקדמת הכוללת בלימת חירום אוטונומית, התרעה על תנועה חוצה מאחור, זיהוי תמרורים, ובקרת שיוט אדפטיבית העוברת בין נתיבים אוטומטית. בנוסף, יש הבדל בכמות כריות האוויר בין הגרסאות, עם 6 כריות אוויר בגרסה הבסיסית ו-10 בגרסת נובל, מה שתורם לרמת הבטיחות הכללית של הרכב.

מחיר

אריזו 8 מציעה מחיר אטרקטיבי במיוחד בהשוואה למתחרותיה בקטגוריה, עם מחיר התחלתי של 174 אלף שקלים. במחיר זה, הרכב מציע תכונות מתקדמות כמו מנוע פלאג-אין, אבזור איכותי, ויכולות חיסכון בדלק, דבר שמעמיד אותו כאופציה מצוינת ביחס לתמורה למחיר בשוק.

 

חסרונות

מצד שני, יש גם מספר חסרונות שיש לקחת בחשבון למרות שהם לא אמורים להיות נספח משמעותי בשיקול בבחירת הרכב. החיסרון הראשון הוא התנהגות הכביש שאינה דינאמית כפי שמצופה מרכב בעל הספק כוח גבוה כל כך. הדבר השני הוא חוסר המידע על החזקת הרכב לאורך זמן מבחינת אמינות ושמירת ערך שוק, את זה רק הזמן יוכל להגיד. הדבר השלישי שהוא גם יתרון להרבה אנשים, צ'רי אריזו 8 מגיעה רק בתצורת סדאן ולא קרוסאובר כמו שאר דגמי צ'רי הנמכרים בישראל.

צ'רי אריזו 8
קרדיט: CARSbyML