קרוסאובר קטנטן בהנעה חשמלית עם טווח נסיעה של עד 355 ק"מ, מהירות מרבית של 150 קמ"ש ואפשרות לטעינה מהירה. יונדאי אינסטר הוא עוד דגם חשמלי שצפוי להיות משווק בישראל בתחילת השנה הבאה. כמו כן היא מצוידת בכל מערכות הבטיחות המתקדמות של יונדאי, שפע של אבזור נוחות ומרווח נדיב לנוסעים מאחור. אבל האם זה מספיק כדי להפוך אותה ללהיט מכירות בישראל ומה עלינו לצפות בגזרת המחיר?
החשמלית הקטנה והזולה ביותר
אחרי צפייה ארוכה ותמונות טיזר שהציתו את הדמיון, סוף סוף היא נחשפה. יונדאי אינסטר זאת המכונית הזולה ביותר של המותג. היא אמורה להגיעה לישראל בתחילת השנה הבאה ולמרות שמדובר בקרסואובר, היא אמורה להתחרות מול חשמליות קטנות במחיר שנע סביב 100 עד 130 אלף שקלים. היא מבוססת על יונדאי קאספר (מיני קרוסאובר עירוני).
מבוססת על יונדאי I10
יונדאי קאספר זה הקרוסאובר הקטן ביותר של יונדאי והיא מבוססת על יונדאי i10. היא מעולם לא יצאה מגבולות דרום קוריאה ולכן אנחנו לא מכירים אותה. היא משתמשת באותו מנוע בנזין בנפח ליטר ותיבה רובוטית כפי שאנחנו מכירים מה-i10. יונדאי אינסטר, אשר מצוידת בהנעה חשמלית, הייתה זקוקה לגדילה בממדים כדי להכיל סוללה ברצפת המכונית. יהיו שתי גרסאות לדגם כאשר הגרסה הבסיסית תשתמש בסוללה בקיבולת של 42 קילוואט וגרסת לונג ריינג' תשתמש בסוללה בקיבולת של 49 קילוואט.
הנעה חשמלית
המנוע החשמלי של יונדאי אינסטר יפיק בגרסה הבסיסית הספק מרבי של 97 כוח סוס ונתון תאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש תוך 11.7 שניות. בגרסת הלונד ריינג' ההספק המרבי גודל ל-115 כוח סוס ותאוצה ל-100 קמ"ש תיארך 10.6 שניות. יש לקחת בחשבון שאלו אינם נתונים סופיים ועד להגעת הדגם לישראל ייתכנו שינויים. יונדאי אינסטר לא ויתרה על האפשרות לטעינה מהירה אשר אורכת 30 דקות (10 עד 80%) וכן יש כמובן גם אפשרות לטעינה ביתית אשר אורכת כ-4 שעות.
נתונים טכניים
בתוך תא הנוסעים אין אפשרות להושיב 5 אנשים. זאת למרות שכדי להתאים את הרכב למערכת הנעה חשמלית ובעיקר כדי לאפשר התקנה של סוללה גדולה יחסית, יונדאי האריכה את המרכב ב-230 מ"מ והגדילה את בסיס הגלגלים ב-180 מ"מ. שם, מתחת לרצפת הרכב, ממוקמת הסוללה. כתוצאה מכך, האורך הכולל של האינסטר עומד על 3,825 מ"מ, רוחבו 1,610 מ"מ, גובהו 1,575 מ"מ ובסיס הגלגלים 2,580 מ"מ. למרות השינויים במידות, האינסטר שומר על עיצובו החביב של הקאספר, תוך הוספת נגיעות עיצוב ייחודיות. תאורת "פיקסלים", המאפיינת את הדגמים החשמליים של יונדאי, נוספה, וכן שקע טעינה בחזית הרכב. למרות אורכו הקטן יחסית, יונדאי אינסטר נהנה מבסיס גלגלים נדיב במיוחד, תורם משמעותית למרחב נדיב לנוסעים מאחור. המושב האחורי, הנע על מסילה באורך 16 ס"מ, מאפשר התאמה אישית של נפח תא המטען. כעת, יונדאי מציעה את האינסטר עם מושב אחורי מחולק לשני מושבים נפרדים, הניתנים להטיה. גרסה עתידית צפויה לכלול ספסל אחורי מלא לשלושה מקומות, אך רוחב הרכב (1.61 מטר) עשוי להקשות על ישיבה נוחה לשלושה מבוגרים. קיפול המושבים האחוריים חושף תא מטען שטוח לחלוטין בנפח של 1,059 ליטר, מושלם להובלת חפצים גדולים.
תא נוסעים
תא הנוסעים של יונדאי אינסטר מבוסס על עיצוב הקאספר המוכר, אך עבר שדרוגים משמעותיים להתאמה להנעה חשמלית וטכנולוגיות מתקדמות. הנה כמה מהשינויים הבולטים:
הקונסולה המרכזית:
• מוט ההילוכים הוחלף בתא אחסון מרווח, נוח לשימוש ופונקציונלי.
• לוח מחוונים דיגיטלי "10.25 חדש, המציג תצוגה משתנה וברורה.
• מסך מולטימדיה מגע "10.25, המערכת המתקדמת ביותר של יונדאי, המאפשרת שליטה נוחה על מערכות הרכב, ניווט, בידור ועוד.
אבזור:
• שקעי USB Type-C לטעינת מכשירים אלקטרוניים.
• משטח טעינה אלחוטי לסמארטפונים תומכים.
• בקרת אקלים דיגיטלית לכוונון נוח של טמפרטורה.
• חימום מושבים קדמיים לחמימות בימים קרים.
• מפתח דיגיטלי להתנעה וכניסה לרכב ללא צורך במפתח פיזי.
• תאורת אווירה צבעונית ב-64 גוונים, המאפשרת יצירת אווירה ייחודית.
• חלון גג פנורמי חשמלי ליהנות מאור טבעי ותחושת מרחב.
• מצלמת 360 מעלות לחניה בטוחה וקלה יותר.
• חיישני חניה קדמיים ואחוריים להתראה על מכשולים.
אבזור נוסף:
• מראות צד מתקפלות חשמלית.
• פתיחה וסגירה חשמלית של דלת תא המטען.
• מערכת בלימה אוטונומית חירום.
• התרעה על סטייה מנתיב.
• זיהוי תמרורי תנועה.
• ועוד מגוון מערכות בטיחות מתקדמות.
בטיחות
בניגוד לרוב הרכבים הקטנים, יונדאי אינסטר מציע חבילת אבזור בטיחות מתקדמת ומקיפה, בדומה לדגמים הגדולים והיקרים יותר של החברה. רשימת מערכות הבטיחות כוללת בין היתר: בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, בקרת סטייה מנתיב אקטיבית, ניטור תנועה חוצה מאחור, ניטור שטח מת, אור גבוה אוטומטי, מערכת יציאה בטוחה, בלימה אוטונומית בנסיעה לאחור, מערכת למניעת שכחת ילדים ברכב ומגביל מהירות חכם משולב בזיהוי תמרורים.
דעתנו על יונדאי אינסטר
מאחר וינדאי אינסטר זאת המכונית החשמלית הקטנה ביותר של יונדאי, אי אפשר לצפות לאיכות חומרים גבוהה וחווית נהיגה מרשימה. אנחנו מעריכים שזה יהיה רכב פופולארי בקרב סטודנטים או בתור רכב שני במשפחה. מדובר בקרוסאובר המותאם לעיר אך יחד עם זאת הוא מאפשר טווח נסיעה מרבי שמאפשר נסיעות ארוכות ללא הצורך בטעינות תכופות. בתמחור הנכון אין ספק שהוא יוכל להוות אלטרנטיבה ראויה לסיטרואן e-C3, ליפמוטור T03 ודגמים חשמליים נוספים שכבר נמכרים בישראל. אבל, קשה לנו להאמין שמדובר בלהיט מכירות שירעיד את שוק הרכב הישראלי.