החל השיווק של מותג JAECOO בישראל עם דגם ראשון שיתחרה מול דגמי SUV משפחתיים כמו יונדאי טוסון ופולקסווגן טי-רוק. המחיר נמוך יותר והאבזור עשיר יותר. בשלב הראשון היא תימכר עם 3 רמות גימור לבחירה, הנעת 4 על 4 ברמת הגימור הבכירה ומחיר שמתחיל ב-170 אלף שקלים. אך האם זה מספיק כדי להפוך אותו למותג פרמיום נחשק כאשר עוד לא מוצעת למכירה גרסה היברידית או חשמלית?

דגם ראשון: ג'אקו J7
מותג צ'רי משיק את תת המותג שלו JAECOO. זה מותג פרמיום סיני המכוון לשוק הגלובלי עם דגמי קרוסאובר בעלי יכולות שטח ותא נוסעים יוקרתי ומאובזר. הדגם הראשון שהגיע אלינו לארץ הוא Jaecoo J7. ה-J7 הוא קרוסאובר משפחתי שמציע שתי סוגי הנעות (קדמית או ארבע על ארבע) עם מנוע טורבו בנזין בממדים של SUV משפחתי כמו קיה ספורטז' וסוזוקי ויטרה. בהמשך תשווק גרסה נוספת עם הנעת פלאג-אין היבריד.

147 כוח סוס
ג'אקו J7 משתמש במנוע טורבו בנזין בנפח 1,600 סמ"ק עם הספק מרבי של 147 כוח סוס. למנוע משודכת תיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים עם 7 מהירויות וממנה לגלגלים הקדמיים או לכל ארבעת הגלגלים, תלוי בגרסה שתבחרו. תאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש אורכת 10.8 שניות והמהירות המרבית של Jaecoo J7 מוגבלת ל-180 קמ"ש. מרווח הגחון של JAECOO J7 הינו 20 ס"מ. בגרסת ההנעה הכפולה ישנן מערכות עזר לנהיגת שטח. צריכת הדלק הממוצעת של ג'אקו 7 הינה 13.3 ק"מ לליטר לגרסת ההנעה הכפולה. היבואנית מבטיחה שבהמשך השנה תגיעה גם גרסה בעלת הנעת פלאג-אין היבריד המצוידת במנוע 1.5 ליטר טורבו לצד מנוע חשמלי וסוללה שמאפשרת טווח נסיעה של כ-80 ק"מ על חשמל בלבד.

בסיס גלגלים של 2.6 מטר
העיצוב של Jaecoo J7 גורם לו להיראות גדול בזכות שימוש בקווים אנכיים כמקובל ברכבי שטח קשוחים. לצד זאת יש לו מראה מודרני מאוד בזכות יחידות תאורה מתקדמות בעלות חתימות אור ייחודיות וגריל מאסיבי שמדגיש את זה שמדובר ב-SUV פרמיום. J7 הינו באורך של 4.5 מטר, רוחב של 1.86 מטר וגובה של 1.67 מטר. בסיס הגלגלים שלו ממוצע לקטגוריה ועומד על 2.67 מטר. תא המטען שלו יחסית גדול ומציע נפח של 424 ליטרים. העיצוב של ג'אקו יכול להזכיר במעט את העיצוב של דגמי לנד רובר וזה לא במקרה. מי שאחראים על עיצוב ה-J7 הם מעצבים וותיקים של קבוצת יגואר-לנדרובר.

3 רמות גימור לבחירה
בתוך תא הנוסעים ניתן לקבל את אותה אווירה של רכב שטח קשוח לצד אלמנטים מודרניים כמו בעיצוב החיצוני. האבזור של JAECOO J7 משתנה בהתאם לרמת הגימור שתבחרו. ברמת הגימור הבסיסית יש מסך ללוח המכוונים בגודל 10.25 אינץ', מסך מולטימדיה בגודל 13.2 אינץ', חישוקי גלגלים 19", ריפודי עור טבעוני למושבים, כוונון חשמלי למושבים הקדמיים ועוד. ברמת הגימור הבאה מתווספים לרשימה חימום למושבים הקדמיים, חלון שמש בגג, דלת תא מטען בפתיחה חשמלית, משטח טעינה אלחוטית לטלפון ועוד. ברמת הגימור הבכירה נקבל את כל האבזור וזה כולל גם החלפה של מסך ה-12 אינץ' ל-14.8 אינץ', אוורור וזיכרונות למושבים הקדמיים, מערכת שמע יוקרתית של מותג SONY, תצוגה עילית לנהג ו-7 מצבי נהיגה להנעת ה-4X4.

10 כריות אוויר ומערכת זחילה בפקקים
מלבד אבזור הנוחות, ל-JAECOO יש גם מערך בטיחותי מקיף עשיר מאוד שכולל מערכת בקרת שיוט אדפטיבית עם פונקציית זחילה בפקקים, ניטור שטחים מתים, מגביל מהירות על פי זיהוי תמרורים, מערכת יציאה בטוחה מחניות, מצלמות חנייה היקפיות ו-10 כריות אוויר.
מחיר וחוות דעת
המחיר שלJAECCO j7 מתחיל ב-169,900 שקלים לרמת הגימור אקזקיוטיב. מחיר רמת גימור אדוונצ'ר עם הנעה כפולה וכל האבזור מתחיל ב-199,900 שקלים. מדובר בתמחור אטרקטיבי מאוד ביחס למתחרות מקוריאה ובטח ביחס למתחרות מאירופה. אך יחד עם זאת, ברמת המפרט, הוא אינו מציע תמורה מספקת. המנוע מעט מיושן אם להשוות אותו למנוע הטורבו בנזין של קיה-יונדאי, צריכת הדלק בינונית והמידות גם כן ממוצעות לקטגוריה. ובכל זאת, במחיר כזה, תקבלו שפע של אבזור, עיצוב קרבי וחווית נהיגה פרמיום. הכל תלוי בעיקר בצרכים שלכם מהרכב ובתקציב לרכישה. כדי לדעת כיצד לבחור את הרכב המושלם עבורכם ובתשלום חודשי נוח פשוט התייעצו עם המומחים של קפיטל מוטורס בטלפון 3580* או שתעשו את המחקר בעצמכם בלחיצה כאן.

צעד גדול לצ'רי
צ'רי כאמור היא יצרנית סינית שהחלה בשנים האחרונות למכור את הדגמים הטובים ביותר שלה באירופה וכן גם בישראל. כעת היא עושה צעד משמעותי מאוד ומחליטה להקים מפעל ייצור ראשון באירופה שאמור להוזיל משמעותי את מחיר דגמי הפרמיום שלה: צ'רי אומודה ותת המותג JAECOO. המפעל הראשון יוקם בברצלונה ויכלול את כל הטכנולוגיות המתקדמות ביותר לייצור המוני. המפעל החדש יעסיק כ-1200 עובדים וזה כמובן זוכה לעידוד מצד ממשלת ספרד. נכון לעכשיו ספרד היא יצרנית כלי רכב השנייה בגודלה באירופה אחרי גרמניה כאשר פועלות בה סטלנטיס וקבוצת פולקסווגן. זאת לעומת איטליה שלא קיבלה את צ'רי אחרי ניסיונות רבים של המותג לייצר את הדגמים שלו שם. צ'רי היא לא הראשונה לעשות מהלך כזה כאשר BYD כבר תפעיל בקרוב את פס הייצור הראשון שלה בהונגריה. יחד איתן גם חברת AIWAYS הודיעה על העברת כלל הפעילות שלה לאירופה. הייצור של דגמי צ'רי ו-JAECOO באירופה ישפיע גם על מחירים בישראל בגלל שהשילוח קצר יותר וזול יותר. יחד עם זאת גם תינתן ההטבה בסך 7% לדגמים המיובאים מאירופה וזה עשוי להביא להוזלה של עד 10% ממחירי הדגמים של צ'רי.
