מה השתבש? יגואר מציגה רכב קונספט חדש

יגואר טייפ 00

יגואר הציגה לוגו חדש, ללא הטורף שעל שמו קרויה החברה והתגובות השליליות ברשת לא איחרו להגיע. יחד עם השקת הלוגו יגואר הציגה רכב קונספט ראשון מסוגו בשם יגואר טייפ 00 והוא אמור להציג את החזון של המותג לשנים הקרובות ואת הנכונות למעבר לעידן החשמלי.

יגואר טייפ 00

Copy Nothing

"להעתיק כלום" הוא הסלוגן של מייסד החברה, סר ויליאם ליאונס, כאשר יצר את מותג יגואר. כעת, יגואר חוזרת למקור ומציגה רכב קונספט שאינו דומה לאף רכב אחר. דגם הקונספט בשם ZERO ZERO הוצג בשבוע האומנות במיאמי ונראה שלשם מכוון המותג – אומנות. מכיוון שכיום, בעידן החשמלי, קשה להיות מקורי כאשר רוב היצרנים משתמשים באותן טכנולוגיות הנעה חשמליות ואכן בעיקר מה שמבדיל ביניהם זה העיצוב והמיתוג.

יגואר טייפ 00

רכבים חשמליים בלבד

יגואר הודיעה באותה הזדמנות שלא תייצר יותר רכבים בעלי מנוע בערה פנימית. משמע העתיד שלה עומד להיות חשמלי לחלוטין. היא מתכננת להשיק בקרוב שורה של רכבים יוקרתיים, חשמליים כמובן, לקהל לקוחות אקסקלוסיבי. הדגם הראשון, אינו מיועד לייצור סדרתי אך משקף את מה שמצפה לנו ממותג יגואר. טייפ 00 הוא קדימון לדור הבא של רכבי יגואר אשר אמורים להחזיר את רוח המותג. "נקודת המוצא שלנו הייתה דף ריק הן מבחינת עיצוב והן מבחינת הנדסה. פותחה ארכיטקטורה (פלטפורמה) חדשה וייחודית מאפס כדי לאפשר את העיצוב הדרמתי של טייפ 00. פלטפורמה טכנולוגית ייעודית זו תוודא שלקוחות יחוו חוויית נהיגה מרתקת, התנהגות כביש מעוררת ותחושות מדהימות בשיוט. הייצור יהיה בבריטניה כאשר הדגם הראשון המתוכנן לצאת לשוק יהיה מסוג GT עם 4 דלתות והוא ייחשף בסוף שנת 2025. טווח הנסיעה יהיה עד 770 ק"מ בין טעינות לפי תקן WLTP ועם יכולת להוסיף עד 321 ק"מ תוך 15 דקות בעמדת טעינה מהירה." כך מפרסמת יגואר.

יגואר טייפ 00

חנויות מותג

כעת, כשיגואר מצהירה על עצמה כיצרנית רכב המקדשת אומנות ואופנה, חנויות המותג יהיו מותאמות לכך בהתאם. חנויות אלה יציעו חוויה מעמיקה בעולם של יגואר תוך שילוב ההגדרה המקומית והתרבותית של המקום. אותנו מעניין אם המשמעות של כך היא שיגואר תהיה גם היבואנית של עצמה כמו שעושה טסלה או שמע זה רק עוד סיפורים שהיא מוכרת כחלק מהמיתוג החדש שלה. אם אכן היא תייבא ותמכור את הרכבים שלה בעצמה אז למעשה מדובר בפריצת דרך הדומה מאוד לדרך של מותג אפל למכור את מוצריו בחנויות המותג שלו.

יגואר טייפ 00

חיצוניות דרמטית

הפנים החדשות של הרכב משלב משטחים אנכיים ואחידים עם סימן המותג החדש של יגואר במרכז. חתימת אור קדמית מדויקת ומיוחדת מדגישה את פינות הרכב, נותנת לו רוחב ומייצבת אותו. הפרופיל הצדדי נשלט על ידי פרופורציות נועזות, עם דמות ה-"Leaper" של יאגואר חרוטה בלייזר. יציאות הטעינה וכניסות האוויר הקדמיות, נשארות מוסתרות עד שיש צורך בהן. החלק האחורי ממשיך את הנועזות. דלת תא מטען ללא זכוכית וגג פנורמי מותאם לגוף עם זכוכית יוצרים תחושת פסל. הגובה האחורי מוגדר על ידי גרפיקה אופקית ייחודית, שמסתירה פנסים אחוריים באורך מלא ומדגישה את הכוח והמידות של Type 00.

תא נוסעים מפתה

זוג דלתות פרפר דרמטיות ודלת אחורית 'פנטוגרף' נפתחות כדי לחשוף פנים מודרניסטי שחולק את הפרופורציות הפרועות עם החיצוניות. תא הנוסעים המהמם כולל שלושה קווים מברזל בעבודת יד שמקנים את אורכו של פנים הרכב, עם חוט ברזל מרכזי באורך 3.2 מטר המחלק שני לוחות צפים.
אבן טרוורטין מרגיעה משמשת כבסיס, תומכת בכיסאות הצפים ובחוט המרכזי. היא מעוררת את צבעי הטון העשירים של פנים הרכב. טקסטילים ארוגים מוסיפים לתחושת המלאכותיות. תערובת צמר טקסטילית, בהשראת חוטים ארוגים ביד, עוטפת את שני הכיסאות, הסאונד בארס ורצפת הרכב.

 

חוות דעת

קודם כל חשוב להתייחס לחוות הדעת של הגולשים על פרסום הלוגו החדש ועל דגם הקונספט טייפ 00. הנה כמה מהתגובות הנפוצות ברשתות החברתיות:
"יגואר בדרך לפשיטת רגל"
"יש הבדל בין מינימליזם לבין חוסר ידע בעיצוב"
"נראה כמו מזגן"
"לא מתאים ליגואר, אולי ליצרנים אחרים"
אנחנו מצדנו מסכימים עם האמירות ברשת מכיוון שאכן מדובר בעיצוב שקשה להגדיר אותו כמשהו יוקרתי, אומנותי או אקסקלוסיבי. מצד שני, נראה שיגואר הבינו שלהמשיך באותה דרך בה הולכים עוד משנות ה-80, להתחקות אחרי מותגי היוקרה הגרמניים, לא ממש עובדת להם. יגואר חיפשו דרך לצאת מהתחרות מול המותגים הגרמניים שיש להם הרבה יותר אמצעים ויכולת להביס בקלות מותג קטן כמו יגואר. הדרך שהם החליטו ללכת בה היא ייחודיות וממוקדת בעיצוב של רכבים חשמליים. בין אם הם יפתחו לבד את המנוע והסוללה (קשה לנו להאמין בזה) ובין אם הם ירכשו אותם מוכנים, כל מה שיישאר להם זה להלביש כל כך מרכב בעיצוב ייחודי. וזה כמובן חוסך להם המון בייצור, ברמת הסיכון שהם לוקחים ובהוצאות לפיתוח מערך כזה אילו היה עצמאי. יגואר גם טוענת שיהיו חנויות מותג שאם אכן זה ייצא לפועל כפי שהיא מבטיחה וזה יביא לכך שהיא תהיה גם היבואנית של עצמה ותמכור את המוצרים שלה באופן ישיר ללקוח, זה יכול לשפר באופן משמעותי את רמת וחווית השירות שהיא מציעה כמותג יוקרה. כמו כן, דגם הקונספט נועד לעורר סערה וזה בדיוק מה שהוא עשה, לכן, בצעד הראשון שלהם לעבר מיתוג מחדש נראה שהם הולכים בכיוון הנכון. אנחנו רק מקווים שהדגמים שירדו לפס הייצור יהיו מעוצבים יותר מטייפ 00.

רכבים שיכולים לעניין אותך